Pagina's

zaterdag 15 februari 2014

Havermout Cruesli


Ik vind het lekker om elke ochtend een schaaltje yoghurt te eten. Meestal gooi ik er allen fruit in en wat zoetstof omdat ik de yoghurt zo zuur vind. Ik vind het eigenlijk wel lekker om een beetje bite in de yoghurt te hebben en zag dat je cruesli heel goed zelf kunt maken. Vele malen gezonder dan de versie uit de supermarkt.
Op Eet goed, voel je goed kwam ik het originele recept tegen wat ik grotendeels aangehouden heb.


Ingrediƫnten:

  • 300 gram havermout
  • 100 gram zonnebloempitten en pompoenpitten
  • 100 gram ongezouten noten (macedemia, pinda, pecan, hazelnoot)
  • 100 gram kokosrasp
  • 80 ml vloeibare kokosolie
  • 80 ml honing
  • 1tl vanille extract
  • 2 tl kaneel
  • Wanneer alles afgekoeld is kunnen je het gedroogd fruit toevoegen.


Bereiding:

Verwarm de oven voor op 170 graden.
Meng de droge ingrediƫnten met de keukenmachine.
Schenk de gesmolten kokosolie, vanille extract en de honing erbij en roer alles goed door.
Leg op de bakplaat bakpapier en spreid het mengsel hierop uit.
Zet het 15 minuten in de oven. Roer alles daarna om en zet het nog een keer 15 minuten in de oven.
Daarna heb ik het nogmaals geroerd en het nog 5 minuten in de oven laten staan die ik uit gezet heb.
De bakplaat op een rooster zetten en laten afkoelen.
Wanneer het volledig afgekoeld is heb ik een wekpot gepakt en het met het gedroogde fruit hier in gedaan.
Goed mengen in de pot en nu heb je een heerlijke cruesli voor in de yoghurt.

Ik vind hem vele malen lekkerder dan degene die je in de supermarkt koopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten