Pagina's

woensdag 23 april 2014

Overnight Oats

Ik ben dol op havermout. Voorheen at ik altijd yoghurt met fruit als ontbijt, maar sinds ik het boek de voedselzandloper van Kris Verburgh gelezen heb ben ik overgestapt naar een havermout ontbijt. Ik heb niet altijd tijd (én zin) om 's ochtends havermout te koken en zag op verschillende blogs en pinterest steeds meer recepten van Overnight Oats verschijnen.
Het leuk van Overnight Oats is dat je naar hartelust kunt variëren en dat je dit voor een aantal dagen kunt voorbereiden. Ik maak 's avonds de overnight oats klaar in potten en zet ze met deksel in de koelkast. 's Ochtends hoef ik dan alleen maar een pot te pakken en het in een schaaltje te gieten.
Je kunt het koud eten, maar ik zet het schaaltje een paar seconden in de magnetron. Net de kou er af en een theelepel honing en wat blauwe bessen, frambozen of rozijnen erbij en je hebt een gezonde en heerlijk maaltijd.



Ingrediënten:

  • 1/2 cup havermout
  • 1 cup amandelmelk (of sojamelk)
  • 1 tablespoon lijnzaad
  • 1 tablespoon chiazaad
  • 1 tablespoon gemalen kokosnoot (kokosrasp)
  • 1 teaspoon vanille aroma
  • 1 tablespoon cacao nibs
  • 1 tablespoon cacao
Giet eerst de droge ingrediënten in de pot en meng deze met een vork door elkaar. Giet daarna de vanille aroma en de amandelmelk erbij. Ik roer het dan nog een keer voorzichtig door en doe de deksel op de pot.
Laat het een nacht staan en je hebt 's ochtends een overheerlijk ontbijt.

Eet smakelijk!

Heb jij een favoriet overnight oats recept? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten